Konsten att vara människa

Ordet homosexuell, vad innebär det?
Ordet homosexuell omfattar förmågan att attraheras av en person av samma kön. Huvudsakligen inriktar  man sig då i första hand på man eller kvinna och inte i själva könet man bär omkring på. 
Detta innebär alltså att det finns både män och kvinnor i samhället som är bögar eller lesbiska.
 
Jag själv anser att allt för många personer i samhället kopplar ordet homosexuell till enbart bögar i första hand.  Man har tendens att "glömma" bort att ordet homosexuell är så mycket mer än bara det, d.v.s att det också  omfattar kvinnor som är lesbiska.
 
 
Samtidigt så har samhället generellt en mildare syn på lesbiska än på bögar. Framförallt ser man detta bland andra heterosexuella män. Vid flera tidigare samtal bland män om kvinnor som är lesbiska så hör man ofta att dessa män tycker det är "hett" eller "coolt" med lesbiska, medans bögar är något som är äckligt, vi är ofta "sjuka" som gillar kuk och synen är också väldigt skev kring hur en bög beter sig.
 
Många i vårt samhället tenderar tro att man som bög automatiskt är feminin eller att om man stöter på en heterosexuell kille som agerar feminint så är denna person garanterat bög. För män ska agera maskulint. Väldigt komiskt om man frågar mig, men samtidigt som det är extremt provicerande. Jag vet inte hur många heterosexuella män jag stött på genom mina år som varit mindre "maskulina" som trots allt ändå varit heterosexuella. 
 
Bilden av en flata är lika så den komisk och provicerande då man som flata alltid är av den "manligare" delen. 
Men det finns faktiskt flator som ser ut som vilken heterosexuell  brud på stan.
 
Så om man som person har den bilden så behåll den för er själv eller spola den helt och hållet. 
 
 
I dagens samhälle så utgår människor ifrån att alla är heterosexuella. Det märker även jag tydligt på när man är ny på jobbet, träffar nya vänner osv. Ingen frågor om partner utan dom frågar om man har flickvän.
 
Vaddå flickvän, kan man inte bara istället säga partner så får man som enskild person en chans att berätta om man vill. 
Men detta visar tydligt att homosexualiteten inte syns på utsidan generellt, utan vi ser ut som helt vanliga människor. Något som vi faktiskt är också, trots att vi går emot normen. 
 
Skulle homosexualiteten helt plötligt bli synlig så skulle man märka av den och då kan jag garantera att de flesta någon gång träffat en homosexuell utan att ens veta om det.
Jag kan också nästan garantera att det åtminstone finns en på varje arbetsplats idag som är homosexuell.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress