Konsten att vara människa

Tips: Min superkraft.
Nu under sommaren och semester så ägnas mycket tid åt läsning av böcker. Men det är inte alltid det lättaste att komma på vad man vill läsa eller är sugen på, det kan lätt bli så att man greppar tag i en bok som inte alls lever upp till förväntningarna och det kan bli så att man ger upp boken innan man kommit halvvägs. 
 
Jag fick i födelsedagspresent detta år av min svärmor en bok som jag själv tänkt köpa sedan den släppas i butik. 
Denna bok intresserade mig inte bara för att det var en självbiografi utan även för att den omfattar det ämnet som jag brinner mycket för.
Nämligen hur något i ens liv kan påverka ens psykiska hälsa negativt. 
 
Boken är "min superkraft", skriven av Viktor Frisk och återspeglar hans barndoms samt ungdomstid med diagnosen ADHD och hur samhället runt omkring honom påverkat hans levnadskvalite. Han berättar även hur han valt att se sin diagnos som en superkraft istället för ett hinder och man får även följa med under hans tid som offentligt person och allt han hunnit vara med om trots sin unga ålder. 
 
En bok som passar dem allra flesta som är intresserade av självbiografer. Den är absolut läsvärd och när ni läst ett kapitell så kommer ni ha svårt att sluta. 
 
Personligen så var detta en bok som jag fastande väldigt snabbt för och som jag läste ut under ett dygn. 
Att den i stora hela handlar om ADHD gör inte att man som person med psykisk sjukdom inte kan relatera eller ta del av tips om man kan få möjligheten att må bättre. 
 
En läsvärd bok för den som har lästorka i sommar. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress