Konsten att vara människa

M O M E N T S .
Idag blir det ett kort inlägg, jag tänker dela med mig av min fästmans nya cover som finns på youtube och som släpps på din musikapp & iTunes idag.
"Moments - Alex Araya" 
 Låten tycker jag passar bra in med vad jag dagligen skriver om och jag kan tänka mig många känner igen sig. 
Av den anledningen delar jag videon så att ni som vill kan få ta del av den. 
 
För det är faktiskt så som det sjungs i låten, att man har sina stunder i livet. Man kanske inte är den snyggaste eller bästa här på planeten, men alla har vi våra stunder och alla är vi unika. Vi tycker om olika saker och väljer olika handlingar i livet, ingen kan komma säga att man gör rätt eller fel. För man är en egen människa och ibland måste man göra fel för att sedan efter det kunna göra rätt. 
Det bästa man kan göra är att sköta sitt egna och sluta bry sig om vad andra tycker. Det är inte värt att gå omkring och fundera eller må dåligt över andras åsikter. 
 
När jag för första gången hörde denna låt med Tove Lo så fastnade jag direkt för den, den tilltalade mig på ett speciellt sätt. Men när jag fick höra Alexs lite mer avskalade version så fick den mig att se på låten på ett helt nytt perspektiv. Den berörde mig ännu mer och jag måste ändå säga att texten kom fram på ett helt annat sätt än i
orginalet.
 
 
 
Glöm inte att låten finns på Spotify & iTunes.