Konsten att vara människa

Jag är tacksam för att vara bög så att jag får tillgång till alla godbitar.

Alla är vi skapta olika och trots att jag inte på något sätt är troende så vill jag ändå hävda att det fanns en person som skapade oss och formade oss till dem människor vi faktiskt är. För annars har jag svårt att tro att vi fortfarande skulle gå runt på denna jord, eftersom världen är så överbefolkad som den är. Någonstans visste denna person detta och skapade olika läggningar på människor för att få jorden att gå runt och för att alla människor på något sätt skulle få möjligheten till att få känna på kärlek. Vilket resulterade i att man då fick de olika sexuella läggningar som idag existerar i vårt samhälle, men som på något sätt ändå alltid ansetts vara annorlunda, då man har bibeln som riktlinje på vad som är rätt och fel. Man har valt att skriva annorlunda i denna bok och om det nu är så att det funnits en gud oc att det skulle vara hen som skrivit denna så tror jag garanterat att den skulle se annorlunda ut. Men nu är det så att boken inte skrevs av gud själv och då vart resultatet skevt. Detta är åtminstone min åsikt och den kommer jag hålla kvar oavsett vad ni andra har för synpunkter kring min åsikt.

Men oavsett vad så är jag faktiskt glad idag att jag var en av dem som skulle få bli homosexuell. För trots all negativ energi som medmänniskor har om oss homosexuella så är det ändå trots allt skönt att vara en som sticker ut från normen och vågar stå upp för det man är istället för att låtsas vara något man inte är. Det skulle vara hemskt att behöva gömma sig i ett heterosexuellt förhållande bara att omgivningen eller familjen inte accepterar detta. Inte bara för kärlekens skull utan också för att kvinnan är något som jag absolut inte attraheras av.

Jag vill ha en manlig kropp, en hårig kropp och en saftig kuk att suga när lusten faller på. Det är väl alla homosexuella mäns dröm att få ta del av detta. Det är väl ändå det som är grunderna till att man är homosexuell och älskar män. För det är väl ändå det som alla bögar sysslar med om dagarna, att ta på varandras kroppar och knullar. Eller?

Nej, men skämt och sido. Riktigt så är det inte. Åtminstone inte för mig personligen, utan det beror på helt andra saker och har inte alls med det manliga könet och göra som många tenderar till att tro är en av främsta anledningarna till att man blir bög. Att man älskar kuk. För mig handlar det i första hand om att jag alltid haft en mer vänskaplig relation till kvinnor, jag blir ofta en bra vän till dem och att ingå förhållande med dessa har bara resulterat i att vänskapen blivit tightare, men kärleken har aldrig riktigt funnits på det viset som det bör göra när man är i ett förhållande. Dessutom har jag tyckt att den kvinnliga kroppen varit ett främmande område, något som jag inte alls förstått mig på eller hur jag ska lyckas tillfredsställa. Jag vill ändå tillägga att jag vid enstaka gånger haft sexuell kontakt med kvinnor, tiden innan jag valde att komma ut som homosexuell. Dessa saker tillsammans med att ”inte få upp den” gjorde att jag mer och mer valde att ta avstånd från kvinnor och detta var samtidigt som jag märkte av att det gick betydligt lättare med män och dessutom kände jag en otroligt mer attraktion till vissa killar.

Men jag har mina grundkrav när det kommer till killar och som varit grunderna till varför jag ”älskar” män så mycket som jag gör och varför jag är tacksam för att jag är homosexuell. Jag är väldigt mån om att träffa killar som är av samma sort som mig; Empatiska, omtänksamma, kärleksfulla och sociala män. Dessutom så får dem absolut inte var muskulösa så att konturerna sticker ut, det är det mest avtändande som finns. Annars få dem faktiskt se ut precis som dem vill. Jag går väldigt mycket på personlighet och insida när jag väljer mina killar. Inte hur dem ser ut och vilken storlek dem har mellan benen, det är det sista jag lägger fokuseringen på. För även som i hetero förhållanden så har storleken ingen betydelse, så nu fick ni nyfikna svar på den frågan också.

Självklart har jag genom mina år som bög stött på killar som varit riktiga dumhuvuden och som visat sig vara några helt andra än den bild dem själva målat upp tidigare. Dessa finns inte kvar i mitt liv, utan sorteras bort i skräpkorgen direkt. Bögvärlden är otroligt ytlig generellt, men det finns ändå små guldkorn ute på singelmarknaden som man kan ha turen att stöta på.

Men jag fokuserar väldigt mycket på dem pojkarna som har ett hjärta och som inte låtsas vara något annat än sig själva. Jag lever tillsammans med en sådan man idag. Han har ett stort hjärta och hans personlighet att det attraktivaste som finns enligt mig. Han står för sina åsikter och för vem han är och låtsas aldrig vara något han inte är. Dessutom bekräftar han kärleken som finns mellan oss varje dag och visar en extremt stor tacksamhet kring att han har mig i sitt liv. En ovanlig gåva som inte många bögar besitter. Han är anledningen till varför jag älskar män så mycket, han är beviset på att det faktiskt finns män i vår värld som besitter dessa egenskaper och personligheter. Detta oavsett läggning. Men han är framförallt anledningen till varför jag är så otroligt tacksam och glad över att vara homosexuell. För om jag inte var homosexuell så skulle jag aldrig få känna på denna kärlek, utan behöva leva med någon som jag personligen inte skulle uppskatta på samma sätt. Vilket skulle leda till att vi båda skulle bli extremt olyckliga i ett förhållande.

Men män är ändå härliga varelser, ibland ser dem ut som små lurviga apor som gör att man måste leta sig fram till rätt ställen. Men skulle det vara allt för jävligt så finns det rakhyvel eller trimmar. Att vara en riktigt man sitter inte i hur mycket hår man har på kroppen. Jag måste ändå säga att det är mer manligt att våga raka bort det än att vägra. Dessutom tenderar många tro att män är av den känslokalla sorten. Det vill jag hävda är en myt. Det finns massvis av män som har fylld med känslor och empati. Det gäller bara att finna rätt pojke. Men andas ut, den tiden den kommer den med om du saknar detta. Men du kanske borde ställa dig frågan, är du med rätt kille?

MangeBange

Första gången jag läser din blogg. Mycket intressant! Du har ett skönt språk som funkar, det märks att du skrivit en hel del och gillar att skriva. Det jag finner mest attraktivt i dagens text är att du verkar så stark i din homosexualitet. Hur många bögar finns det inte som mer eller mindre ber om ursäkt för sin existens. Eller alla dem som inte vågar leva alls... Du är stark och det behövs sådana förebilder! För om ingen vågar vara bög så vågar ingen annan det heller, så funkar det. Så fortsätt skriv du, och det behöver nödvändigtvis inte alltid röra homosexualitet i dess direkta form. Du kan i princip välja vilka ämnen som helst. Grejen är att det är just du som skriver, och då blir det intressant oavsett om ämnen är gröna äpplen eller Mazda-bilar. Kram!

Svar: Tusen tack för den fina kommentarer. Det är just därför jag fortsätter skriva för att folk uppskattar mina texter. Sedan vill jag gärna meddela att det är fritt fram att dela vidare bloggen till andra via dina egna sociala medier så att fler kan ta del av den :) Kram!
C. Robin Larsson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress