Konsten att vara människa

Tips: Ibland mår jag inte så bra.
Sommaren har infunnit sig, åtminstonde där jag befinner mig för stunden. Vilket innebär sol och bad och mycket tid där man bara vill ta det lugnt. 
Vad passar inte bättre då än att läsa en fruktansvärt bra bok. 
 
Jag läser böcker extremt sällan av den enkla anledningen att jag väljer prioritera andra saker framför en stund i soffan eller solen med en bra bok. 
Men när jag väl läser så älskar jag självbiografi böcker där jag kan läsa om andras liv och erfarenheter. Framförallt de böcker som rör psykiska sjukdomar. 
 
Rekomendationen denna gång är att läsa Therese Lindgrens bok "Ibland mår jag inte bra". 
En helt fantastik bok där hon öppet berättar om sin psykiska sjukdom och ger sina läsare en berörande läsning, som är mycket välskriven men lättläst.
Vilket gör att boken kan inrikta sig på fler än en målgrupp. 
 
Genom denna bok kan många vuxna och ungdomar få insikt i att det faktiskt finns bra hjälp att få. 
 
Så njut av denna bok, för den är mycket svår att sluta läsa när man börjat. Det är inte enbart jag som tycker detta utan även andra som också läst boken i min närhet. 
 
 
 En av sommarens hetaste lästips just nu!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress