Konsten att vara människa

Sommarens buketlist.
Sommaren är äntligen här eller åtminstone den klassiska svenska sommaren med varierande väder som innefattar att en solig dag snabbt kan övergå till regn. Men det gör mig ingenting för lika glad är jag ändå så lite regn kan inte förstöra det jag inombords känner. . .  
 
För just nu i mitt liv befinner jag mig i ett stadie där mitt liv fylls med ljus istället för mörker. Vilket innebär att jag för första gången på länge kan börja njuta av dagarna och att enkelt kunna kliva upp på mornarna och se fram emot vad dagen har att erbjuda, något som var extremt längesen jag hade förmågan att kunna göra. Att bara ta en kaffe i soffan med lite musik på var inget som jag trodde jag skulle få uppleva igen på samma sätt som tidigare.
 
Men nu är jag där igen och det känns så fantastiskt bra så att det är svårt att sätta ord på hur bra det verkligen känns. Men jag njuter verkligen av varje stund som är mot det ljusare hållet och när man få chansen att vakna upp utvilad och positivt laddad på vad den aktuella dagen ska ta med mig på för äventyr.
 
Ge mig bara en kopp kaffe så är jag igång. Fulladdad med energi och vill i stort sätt inte vara hemma bland mina väggar längre, det har jag varit tillräckligt nu. Det finns så mycket att se, så mycket att göra och så lite tid. Det känns verkligen så och det känns som om jag föds på nytt och att mitt liv börjar nu vid tjugofem års ålder. En märklig känsla som blandas med glädje och tacksamhet. För jag är otroligt tacksam för att jag äntligen kan få känna på hur det känns att få möjligheten till att må bra och ha energi till att utforska världen utanför hemmet. Utan att behöva oroa mig på samma sätt för att få en ångestattack som jag tidigare fått.
 
Med sommaren så kommer också en buketlist. Något som de allra flesta liksom jag har nu när semestern kommer och man har mer tid tillsammans med familjen och för att ta sig i väg än vad man har resterande av året. För mig betyder dessa resor extremt mycket då det b.l.a. kommer bli första gången som jag träffar mina morföräldrar sedan mitt suicid försök i April, plus att jag för första gången kommer få besöka Norge och träffa Alex systerdotter med familj.
 
 
  • Köpa bil ✔️
  • Hämta hem Lion ✔️
  • Bröllop
  • Skummeslöv
  • Norge
  • Jönköping
  • Börja arbetsträna
  • Stockholm Pride
  • Kiruna
  • Bli morbror
 
Men äventyren tar inte slut för att sommaren tar slut utan fortsätter efter detta också.
En av dessa saker som kommer efter sommaren som jag längtar mycket till är att få bli morbror. Detta är första gången som ett syskonbarn kommer till världen och är något speciellt. Dessutom har jag redan fått äran att få bli gudfar till deras bebis.
 
 
Sen kommer listan garanterat fyllas på allt eftersom tiden går, vilket jag hoppas på också för jag vill ut och se mig omkring nu när jag äntligen börjar må bra igen och när ljuset kommer tillbaka och kastat iväg mörkret och jag håller nu tummarna för att jag aldrig ska behöva se detta igen utan att mitt liv kan få vara såhär mirakulöst bra som det börjar bli nu så att jag kan få njuta av min nybildade lilla familj och dem personer som jag håller närmast om hjärtat. Samtidigt som jag ändå fortsätter min utredning och behandling tills dess att jag är hundra procent återställd och har förmågan att stå på egna ben igen. Den resan återstår fortfarande, men den är inom räckhåll och jag hoppas snart att kunna nå dit.
 
Slutligen vill jag också bara meddela att inläggen kommer fortsättas läggas upp men inte lika regelbundet som innan, av den anledningen att jag nu har en liten valp här hemma som just nu tar stora delar av min tid och som inte alltid tillåter mig att sitta ner och skriva. Men också att det varit och kommer bli en del resande nu under sommaren vilket kommer göra att tiden inte riktigt finns att sitta ner med datorn. Men jag ska försöka göra detta så fort tid och möjlighet finns. För bloggen är fortfarande något som står mig nära om hjärtat och ingenting jag tänker svika. Inte nu när jag på kort tid sätt vilken respons den har fått och vad den betyder för er som läser den.
 
 
 
Vill ni lättast nu under sommaren få information om när
nya inlägg finns så gör ni det enklast genom att följa mig på instagram
som ni hittar längst upp i högra hörnet här på bloggen.
Eller på Facebook @konstenattvaramänniska . .
 
 
Anonym

Love ❤️❤️❤️

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress